Záchytné parkoviská – Bratislava

Dopravné zápchy v špičkách vo väčších mestách – pokiaľ mi je známe, ešte ani jedno mesto na Slovensku si s tým neporadilo k spokojnosti všetkých zúčastnených. Posledných 30 rokov jediné realizované riešenie sú obchvaty, ale to je odklonenie len tranzitnej dopravy. Problém vjazdu do centier miest sa obchvatmi nevyriešil. Takže ranné a poobedné zápchy sú dnes už štandardom aj v skorých ranných hodinách (pri Bratislave … v Bernolákove a Ivanke to už viazne o 6:30). Odborníci strašia, že nie je ďaleko doba, keď sa ranná a poobedná špička spoja.

Jediné možné riešenie je dostať ľudí z áut do hromadných dopravných prostriedkov.

Ale ako ich presvedčiť? Čo spraviť, aby si ľudia v autách povedali: výhodnejšie bude pre mňa ísť inou dopravou? Je samozrejmé, že alternatívne riešenie musí byť efektívnejšie ako auto – a to kompetentní vedia: preprava musí byť rýchlejšia, prestupy krátkodobé, kultúra cestovania na úrovni, cena nízka. To vedia všetci, len otázka znie, kto je ten kompetentný??? Župa? Ministerstvo? Mesto? Mestská časť/obec? Odpoveď je opäť jednoduchá – VŠETCI ! Všetci v spoločnej koordinácii a kooperácii.

Chcem sa pozastaviť pri jednej z možností riešenia problému – záchytné parkoviská. Zamerám sa len na Bratislavu, ale myslím, že podobnú šablónu možno použiť na každé naše mesto.

V tomto meste sa v takomto duchu nevybudovalo doposiaľ nič a odstavné plochy, ktoré existovali sa dokonca zastavali (napr.parkovisko pri Interi). Parkoviská pri obchodných centrách nepovažujme za záchytné parkoviská – sú pre zákazníkov, vybudovali si ich reťazce bez pomoci štátnej správy, takže štát nemôže na tom participovať – predmetné parkoviska zaplatia zákazníci v cene nakúpeného tovaru. Štátne rezorty nech riešia situáciu za peniaze, ktoré vyberajú dlhodobo formou rôznych daní. Ak by k tomu aj prišlo, bojím sa jedného … aby naši „odborníci“ trafili, kde záchytné parkoviská, či parkové domy budovať, lebo v poslednej dobe vidíme, to čo vidíme: štát nemá odborníkov. Všetky veľké projekty zhoreli – elektronický podpis, internet pre školy, eHealth. Treba pokračovať? Tak nech sa páči – pokiaľ štát nemá odborníkov, tak si zjedná externú firmu – za 17,6 miliónov € za právnické služby, pričom vo vláde samý „právnik“. Štát si nevie zjednať ani primeranú cenu.

Takže parkoviská. Ale kde? Vedia to kompetentní aspoň určiť? Musí sa to riešiť komplexne v súvislosti s dopravou. Zaujímavým príkladom je Tyršovo nábrežie v Bratislave. Kedysi lunapark, neskôr veľká, nevyužitá, betónova plocha … až kým sa nepotiahla okolo parkoviska električková trasa. Odrazu je parkovisko pre motoristov atraktívne a praská vo švíkoch:20171017_133943-800                                                                      foto: archív autora

Dokonca aj priľahlé parkovisko, ktoré bývalo prázdne a kedysi pradávno sa na ňom učili jazdiť žiaci autoškoly medzi kuželmi.

20171017_133936-800                                                                          foto: archív autora

Na tomto príklade je pekne vidieť, prečo ten človek vystúpi z auta a nastúpi na elinu a z toho treba vychádzať. Aby sme nedopadli ako v dobe, keď sa stavali sídliska s veľkými trávnatými plochami. Projektant nakreslil chodníky, ktoré sa aj vybudovali, ale ľudia si vyšlapali svoje.

Treba počúvať hlas ľudu.

 

Pracujúci dôchodca – odvody rovnaké, OMB iba 50%

08.02.2025

„“““““““““““““““““ O tom, koľko si k penzii môžu pracujúci dôchodcovia prilepšiť, rozhoduje výška ich zárobku a odpracovaný čas. Prepočet, pri ktorom sa vynásobí polovica osobného mzdového bodu a aktuálna dôchodková hodnota, robí Sociálna poisťovňa. Bežne sa [...]

Igelitka a mobil

19.10.2024

Kedysi pred mnohými rokmi sme si sami zo seba uťahovali, že Slováka poznať v zahraničí podľa igelitky a mobilu. Igelitky sme už odložili. Kedy odložíme mobily?

„Vodič z doposiaľ nezistených . . .

15.10.2024

… príčin (alebo dôsledkov?) prešiel do protismeru“. Túto vetu počujem v správach každý deň. Niekedy aj v dvoch prípadoch v jeden deň. Ako šofér, ako cyklista, či chodec to považujem za jednu z najvážnejších a najhrubších porušení pravidiel cestnej premávky. Podľa mňa je to závažnejšia chyba, ako nezastavenie na stopke … a za stopku sa kedysi brali [...]

Durov

Francúzsky súd zamietol žiadosť zakladateľa Telegramu Durova o vycestovanie do Nórska

25.05.2025 06:54

Durov chcel ísť do Nórska na medzinárodnú konferenciu Oslo Freedom Forum venovanú ľudským právam.

KĽDR torpédoborec nehoda Kim kritika

Kim má prvých troch vinníkov za nehodu torpédoborca, zatkli ich

25.05.2025 06:00

V Severnej Kórei zadržali tri osoby v súvislosti s nehodou, ku ktorej došlo počas minulotýždňového spúšťania novej vojnovej lode na vodu.

škola, žiaci

Učiteľa v Nemecku šikanovali moslimskí žiaci. Lebo priznal, že je gej

25.05.2025 06:00

Oziel Inácio-Stech učil na základnej škole v Berlíne, kde až 95 percent žiakov tvoria deti z prisťahovaleckých rodín, väčšinou moslimovia. Po ich šikanovaní trpí psychickými problémami.

Petržalka, Ján Hrčka

Megapodvod v Bratislave, pracovník obral úrad o 2,7 milióna. Starosta: Suma môže narásť, na májové výplaty sám dozriem

25.05.2025 06:00

Krajský súd rozhodne, či obvinený referent predsa len neskončí vo väzbe.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 59
Celková čítanosť: 748600x
Priemerná čítanosť článkov: 12688x

Autor blogu

Kategórie