Založ si blog

Ako sme demonštrovali v Dynamitke

Mnohí poznajú problém našich spoluobčanov na Odborárskej ulici a pokiaľ nie, tak vieme, že tieto problémy vznikajú vo viacerých našich mestách a možno aj dedinách.

https://puk.blog.sme.sk/c/462420/preco-obyvatelia-bratislavskej-dimitrovky-nezaparkuju.html?

Je to obraz tejto doby a obraz našej povahy, lebo si to robíme my, sami. Nie sú to už komunisti, ani Česi, ani Cigáni, ani Rusi, ani Maďari, ani … zabudol som na niekoho?. V týchto prípadoch už nemáme na koho váľať vinu.

Vrátim sa na tú Odborársku.

Sobota poobede v lete, najväčšie horúčavy, aké si vieme v meste predstaviť. Vzduch sa ani nepohne. S manželkou ideme z nákupu a vzhľadom na to, že nakupujeme na celý týždeň, máme v aute potraviny za dve IKEA-cke kabely. Mäso, jogurty, ovocie, mrazenú zeleninu. Tuším aj akési chladené hotové jedlo, mrazená ryba. Auto nemá klimatizáciu ale mám teplomer 🙂 … teplota lezie cez 40°C. V takomto aute sa dá existovať, len ak je v pohybe, vtedy sa ako tak vychladí na 39,5°C. Akonáhle ostanete stáť, PEKLO.

Idem samozrejme najkratšou trasou, cez Dynamitku. Pri odbočení na Odborárku prídeme do polovice ulice, kde stojí akési auto. Až keď za ním zastavím, vidím, že sme v kolóne … a vtedy mi to docvakne:

– demonštratívne použitie prechodu pre chodcov…

na poukázanie problému v danej lokalite. Obrana obyvateľov, keď už zlyhali všetky ostatné aktivity. Chápem ich, ale chápem aj svoje jogurty v kufri – aby nezačala demonštrácia aj z tejto strany. Nuž čo? Spolieham sa na všetky Ečka, stabilizátory a konzervanty, ktoré do potravín natrtajú. Ak niektoré potraviny prežili cestu z Holandska, či Brazílie, vytrimú hádam aj presun po Bratislave podľa mojej logistickej modus operandi.

Okej, čakáme v kolóne. Občas sa pohneme, lebo niektorí to psychicky nezvládnu a otáčajú kone. Po cca 10 minútach postupujeme niejakých 50m … to je pozitívne. Spredu prichádza mladý usmaity chlap a rozdáva vodičom leták. Príde aj k nám s úsmevom mi podá letáčik, s úsmevom si ho vezmem. Manželka sa naňho usmieva až príliš, krotím ju … reku neprišiel za Tebou, neteš sa. V letáku sa dočítame o čo ide, odkedy je demonštrácia zahájená, kedy bude končiť a aby nedošlo k totálnemu kolapsu, budú v určitých časových úsekoch púšťať niekoľko áut v oboch smeroch. To všetko za účasti polície. Toľko leták. Už som kľudnejší, vidím, že to majú dobre zorganizované.

Celé zdržanie netrvalo viac, ako 15-20 minút. Čo ma ale zaujalo na tejto demonštrácii, bol prístup všetkých zúčastnených

Chlapi, čo rozdávali letáky boli usmiati

My, v autách sme boli usmiati

Demonštranti na prechode boli doslova vysmiati

Policajti usmiati v ležérnom postoji

Proste úsmevov plná ulica … taká selanka na Dunaji, by som nazval danú atmosféru. Nebyť správičky v médiach, hádam ani nič neprenikne na verejnosť. Prečo by malo? Selanka je určite aj v arborétu v Mlyňanoch, či na guláš párty na Železnej a niet o tom ani chýru.

Všetci v pohode. Priznávam, na demonštrácie nechodím, ale vždy som myslel, že pri akejkoľvek demonštrácii … aj ohlásenej, za účasti polície, by mali byť na jednej strane nespokojní až nasrr…napajedený aktivisti. Konkrétne pri tejto bolo cieľom poukázať na svojvôľu developera, respektíve nekonanie kompetentných, potažmo konanie, ale v neprospech domorodcov.

Takže pointa: všimol si demonštráciu niekto z kompetentných ???

Najdôležitejším protihráčom v tomto štádiu (výstavba je už v realizácii) je stavebník. Dozvedel sa vôbec o blokácii cesty v sobotu poobede o 16°°??? Nebola by vhodnejšia demonštrácia v pracovnom čase … keď stavebníkovi vozia materiál? Taký domiešavač plný betónu musí prísť včas, aby betonárske práce bežali plynulo. A čo keby ostalo blokované auto s dovozovou stravou pre robotníkov? Videli ste už hladného, nasraného robotníka s kladivom v ruke?

Prečo slušní ľudia u nás, na Slovensku, ťahajú za kratší koniec? My sme tak slušný národ, že aj demonštrácie sú slušné a ohľaduplné, bez následkov … a mnohokrát aj bez výsledkov. Myslím, že to je svetový unikát. Dobre sa tu žije, len keby nás furt niekto nekopal do zadku. Kto niekto … veď to MY.

 

 

 

 

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732517x
Priemerná čítanosť článkov: 13081x

Autor blogu

Kategórie