„Vodič z doposiaľ nezistených . . .

… príčin (alebo dôsledkov?) prešiel do protismeru“.

Túto vetu počujem v správach každý deň. Niekedy aj v dvoch prípadoch v jeden deň. Ako šofér, ako cyklista, či chodec to považujem za jednu z najvážnejších a najhrubších porušení pravidiel cestnej premávky. Podľa mňa je to závažnejšia chyba, ako nezastavenie na stopke … a za stopku sa kedysi brali papiere bez pardonu. Keď sme pri tom „kedysi“, tak kedysi došlo u nás k čelnej zrážke z dôvodu prejdenia do protismeru tak jeden, možno dva krát do roka. Spomínam len prípady, keď vodič nenafúkal. Pokiaľ v prípade figuruje chlast, nie je o čom diskutovať.

Aj v týchto „každodenných“ smrteľných prípadoch alkohol ani drogy nefigurujú. Tak do prčic, čo tam teda figuruje? Zrážku spôsobujú šoféri mladší, aj päťdesiatnici. Ráno, aj cez deň. Autá sú zrejme v dobrom technickom stave, cesta tiež, neprší, nesneží. Slnko svieti, ale to neznamená, že po oslnení musím prejsť do protismeru. Nie som debil. Nie?!

Tak čo sa v tom aute deje? Čomu sa do frasa venuje šofér? Mnohokrát je vinník v aute sám, nemá tam spolujazdkyňu, na ktorú by páchal ataky za účelom fyzického zbližovania. Okrem toho sa to stalo aj päťdesiatnikom a tí by už aj mohli mať najbujarejšie obdobia za sebou.

Najhoršie a aj najsmutnejšie je, že vo väčšine spomínaných prípadov  vinník prežije, aj keď doráchaný a nevinný účastník nie. Keď vidím tie vraky po čelnej zrážke, je mi z toho obrazu zle. Zbytočné tragédie a  trápenia. Úplne zbytočné. Mrazí ma pri pomyslení, že sa to môže stať mne, mojim blízkym, či kolegom. Človeka to mrzí aj v prípade, že dotyčných účastníkov ani nepozná … úplne stačí, ak sa dozviem, že to bol človek, ktorý išiel ráno do práce, matka, ktorá viezla dieťa do školy, či babku k rodine.

Vrátim sa k pôvodnej otázke: čo ten šofér robí, keď si takto flagrantne neplní svoje povinnosti vyplývajúce z vysoko zodpovednej činnosti. Mne tam vychádza iba jedno: MOBILNÝ TELEFÓN  … s jeho neskutočne veľkým počtom možností od telefonovania až po sledovanie jútub. Pokiaľ to je tak a verím, že vyšetrovateľ preverí aktivity na telefóne pred haváriou, potom tento stav treba riešiť.

Ja by som videl možnosti prevencie vo forme exemplárnych trestov pre „telefonistov“. Pod pojmom „exemplárnych trestov“ samozrejme nemyslím finančné tresty. Tie, ako vieme nefungujú … možno tak týždeň, kým sa oklepeme. Píšem oklepeme, lebo aj ja raz za čas  zasponzorujem systém za rôzne menšie previnenia. S telefónom pri šoférovaní ma ale nikto neprichytí … ten mám vždy nedosiahnuteľný v taške na zadnom sedadle a dokonca ani handsfree som si vôbec nespároval s telefónom, hoc je vo výbave auta. Načo? Zatiaľ som nič nezmeškal a pokiaľ áno vôbec ma to natrápi.

Mobily mi už pripomínajú jeden živel o ktorom sa hovorí: dobrý sluha ale zlý pán

 

Igelitka a mobil

19.10.2024

Kedysi pred mnohými rokmi sme si sami zo seba uťahovali, že Slováka poznať v zahraničí podľa igelitky a mobilu. Igelitky sme už odložili. Kedy odložíme mobily?

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Horská záchranná služba, Tatry

Poliak skolaboval pod Veľkou Svišťovkou vo Vysokých Tatrách, oživiť sa ho nepodarilo

19.10.2024 21:41

Horskí záchranári zasahovali aj v Západných Tatrách, kde sa pod vrchom Volovec zranil český turista.

kráľ Karol III.

Návšteva Karola III. v Austrálii opäť rozpútala debatu o ukončení monarchie

19.10.2024 21:10

Britský kráľ Karol III. a kráľovná Kamila navštívili v piatok Sydney. Ide o prvú návštevu vládnuceho britského monarchu v Austrálii za viac než desaťročie.

Japonsko útok zápalné fľaše

V Japonsku zaútočili na sídlo vládnej strany. Podozrivého zadržali

19.10.2024 19:10

Nespokojnosť japonskej verejnosti s vládnou Liberálno-demokratickou stranou neustále rastie.

Russia Protest

Putin predlžuje politický život starej garde. Jeho "politbyro" bude staršie, ako mal Brežnev

19.10.2024 17:00

Za právo byť doživotným vládcom je potrebné dať rovnaké výsady svojim dvoranom. Šéfa Kremľa obklopujú sedemdesiatnici.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 58
Celková čítanosť: 740223x
Priemerná čítanosť článkov: 12762x

Autor blogu

Kategórie