Založ si blog

Pach auta

Každé auto má svoj pach … interiér myslím, samozrejme. Ak by šlo o exteriér, zrejme by šlo o nevábny puch, podľa toho čím by sa autíčko brodilo a ak by šlo o nákladné, čo by vozilo.

Ale k tomu interiéru.

Kedysi, ako tuhý fajčiar som vypaľoval zobák aj pri šoférovaní a to auto aj tak zapáchalo. Tento óder sa nedá inak charakterizovať, len ako zápach, keď ráno otvoria krčmu – viete, už neide o dym, ale o smrad, ktorý vydáva všetok inventár a hlavne steny. Nazval by som ho močkotabaková zatuchlina obrovská. Vhodnejší názov neexistuje. Nuž a v tom aute to bolo niečo obdobné, síce slabšieho vydania, ale v stiesnenom priestore to malo svoju silu. Pritom šlo o služobné auto a všetci referenti, ktorí s ním jazdili boli fajčiari … aj pasažieri (dnes je fajčenie klasifikované pomaly ako zločin). Interiér tohto auta aj tak vyzeral – neustále plný popolník, bordel po zemi a ak ste sa nedopatrením dotkli čelného skla (zvnútra), umazali ste sa – od nikotínu. Samotné fajčenie za volantom prinášalo aj rôzne drama – raz, ako som za jazdy dofajkal, stiahol som okno a vyhodil vajgla von. Ten mi prúd vzduchu vrátil späť a vajgel mi zapadol medzi chrbát a operadlo. Poťahy silonové, moja bunda silonová, kým som našiel vhodné miesto na odstavenie auta už som tlel ja aj operadlo. Do popuku. Inokedy sme zas išli v plnom počte, okná posťahované, zopakoval som manéver s vyhodeným vajglom, no ten sa vrátil do auta zadným oknom a padol kolegovi do klína … nepekne ma vtedy tituloval. Ale prežili sme to. Tieto spomienky, s odstupom času, vnímam už ako hodne extrémne, bola iná doba, iné autá (Š120), boli sme mladí.

Interiér dnešných áut je úplne inde … v takom by som si nikdy nedovolil zapáliť cígo (okrem toho, že už dávno nefajčím), ba ani otvoriť keksíky, akurát sa tak napijem (len číru minerálku, nič lepkavé). Hovorím o interiéri cudzích áut, lebo drvivá väčšina majiteľov sa o svoje auto stará ukážkovo – ten interiér doslova spieva. Rozumnú starostlivosť pochopím, mnohí v aute strávia veľa času. Ale jedno, čo nepochopím, to sú tie arómy, esencia, stromčeky, olejčeky – ja to nazývam pachoty. Auto je auto, nie záhon fialiek, či cukráreň. Minule som šiel po chodníku, predo mnou zastavilo auto a z neho vystúpil šofér – namakaný chlap, vysoký, samý sval, taký tvrďas, poznáte to. A voňal vanilkou. Chápete to? Tvrďas, ktorý si buduje image búchača a vonia po vanilke, ktorá sa naňho vstrebala v aute. To sú dnešný chlapi – ja hovorím zo salónov a fitnesiek.

Čo sa týka zdravotného hľadiska, myslím si, že inhalácia týchto pachot nemôže priniesť nič dobré. Pomaly polovica potravín, ktoré konzumujeme sú evidované ako karcinogénne o chemických látkach ani nehovoriac a teraz si zoberme tieto sračky. Vieme odkiaľ sú? Kto ich vyrobil? Z čoho? Za akých hygienických podmienok? Je to stále chemická látka, ktorú vdychujeme, dostáva sa nám do krvného obehu a pritom neide o jedno, dve vdýchnutia, ale pri dlhšej ceste sú to hodiny … a každý deň. Tak bacha. Pritom pochybujem, že sa následne na onkológii  pýtajú pacientov čo všetko na sebe spáchali.

Každý máme svoj vkus a svoj názor. Na všetko. Auto má byť čisté, upratané a má byť cítiť autom. Ničím iným, len tým.

Čo  myslíte?

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731541x
Priemerná čítanosť článkov: 13063x

Autor blogu

Kategórie