Založ si blog

Netopiere nás v noci navštívia až do bytu

V živote by ma nenapadla taká absurdita – počas spánku v noci nám v byte (ak je otvorené okno) poletujú netopiere … pritom bývam v Bratislave, síce okrajová časť, ale aj tak. Pri zistení tohto stavu som ostal nad tým dosť zarazený, ba až ľaknutý – hneď som si skontroloval svoje telo, hlavne krčnú tepnu, či som nebol v noci napadnutý, zneužitý, či načisto vycicaný 🙂 . Všetko sa zdálo byť v poriadku, ničmenej, pre istotu si dávam k posteli hlavičku cesnaku.

Netopiere lietajú nečujne, takže ako som to zistil? Vysvetlím.

Kľúčovým artefaktom v tomto príbehu je luster – jeho tvar:DSCF1495 – kópia-800                                                                   foto: archív autora blogu

Hneď po ránu, som si všimol, že v sklenenej časti lustra je akýsi pohyb, niečo tam v noci zaletelo a nedokáže to odtiaľ vyletieť. Prvé, čo ma napadlo – ide o nočných motýľov. Múry, ako ich domácky nazývame. Pri bližšom pozretí sa ale ukázalo, že to je oveľa väčšie a čo bolo veľmi zaujímavé, pri tom trápení sa, lomcovaní a metaní sa, nevychádzal vôbec žiaden zvuk. Pomaly mi to dochádzalo … v päťramennom lustri máme asi dve žiarovky a v ostatných troch objímkach žiarovky nie sú (kto by to platil, všakáno). Tým sa vytvorila pasca – netopier sa niejakým spôsobom dostal do skleneného hrdla, možno si tam zaskočil po niejakú, rovnako chytenú múru, ale späť, nahor to už nešlo. Krídla sa roztiahnúť nedalo, vyskočiť toto zvieratko na krpatých nožičkách nevie a po sklenených stenách sa to nevyškriabe. Takže nič, len sa metať a čakať na „pána tvorstva“.

Takže sme neboráka vyslobodili, odfotili a pustili na slobodu. Tuto je fešák:

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

foto: archív autora blogu

Fajn, stalo sa, bola to taká miestna raritka, nič sa nedeje. Ale za krátky čas sa situácia zopakovala – tam mi už docvaklo, koľká bije a reku musím urobiť opatrenia, aby moji noční kámoši nedostávali do takýchto zapeklitých situácii. Celý problém som doriešil tak, že som do lustra naskrutkoval všetky žiarovky, aby som vyplnil rizikový priestor. Odvtedy je kľud.

Občas ma napadne, koľko tých malých beťárov nám lieta v spálni a akú všakovakú háveď tam požerú, lebo niečo ich tam lákať musí.

P.S.: N fotografiách zvieratko drží manželka, lebo ja som sa bál besnoty. Ona sa báť nemusí ….

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732274x
Priemerná čítanosť článkov: 13076x

Autor blogu

Kategórie