Založ si blog

Tetované generácie

S tetovaným človekom som sa prvý krát stretol ako decko. Boli to obaja moji starí otcovia a mnohí z ich generácie (ročníky okolo 1900). Tetovanie bolo na predlaktí jednej ruky, pričom motívy boli akoby ich vytvoril jeden umelec – vkusná kvetina s letopočtom. Bola to pamiatka na základnú vojenskú službu, alebo v horšom prípade na vojnu. To tetovanie k nim patrilo a charakterizovalo dobu, ktorou prešli. Nebola ľahká.

Úplne iná komunita potetovaných bola povojnová generácia. Tetovanie sa robilo v tej dobe len v base, takže malo úlohu výstražných mimikry. Takýmto ľuďom bolo lepšie sa vyhnúť, lebo tetovanie bola výstraha typu: sedel som, prešiel som tvrdou školou, tak pozor na mňa…fungovalo to. Tieto tetovačky boli poväčšinou pekne prevedené a precízne vydetailované (v base bolo zrejme na to času dosť).

Generáciu súčasných potetovaných mužov a žien neviem pochopiť. Neviem pochopiť význam obrázkov, resp. akýchsi čiar a čakier na mladých, pekných telách. Nemá to žiadnu charizmu, žiaden význam ani hĺbku. Myslím že to mnohokrát nič neznamená ani pre majiteľa obrázku. A je to čím ďalej výraznejšie – počmáraná plocha je väčšia, linky sú hrubšie. Ľudia si nechávajú už tetovať krk, ba videl som potetovaný aj koreň nosu. Salónny produkt, kozmetická úprava, ktorá sa nedá zmeniť, zmazať, vynoviť podľa nového trendu.

Ale je to zrejme obraz doby – v mnohom je doba plytká, tisícročné hodnoty sú bagatelizované, žije sa rýchlo. Mnohé veci, s ktorými prichádzame do styku nemajú žiadnu minulosť, ani budúcnosť. To je fakt, ale prečo niektorí musia súžitie s touto dobou prezentovať na svojom tele, to proste nepochopím. Ja to vnímam tak, že telo som dostal z akejsi požičovne – pekné, čisté, nové a je na mne, aby som sa oň pekne staral a udržoval ho v dobrej forme (iné nedostanem). Raz ho budem musiať vrátiť späť na vešiak. Tak prečo mám po ňom čmárať, ako nezbedný sopľoš? Čo by mi v tej požičovni povedali pri návratke?

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731556x
Priemerná čítanosť článkov: 13064x

Autor blogu

Kategórie