Založ si blog

Obrat o 180°

Za posledných 20 rokov sa mnohé zmenilo, hodnoty sa preskupili, priority sa prečíslovali. Doba sa mení, vývoj postupuje … to je fakt. S tým treba rátať. Ale to, že sa niektoré skutočnosti otočili o 180° v priebehu jednej generácie, je až neuveriteľné. Tie, ktoré som si všimol ja:

1. Kriminalita v malých obciach … kedysi to boli lokality s najmenšou kriminalitou. Závažné zločiny sa v niektorých obciach spáchali raz za 100 rokov a takýto čin sa tradoval ústnym podaním celé generácie. Dnes? Ťažké hrdelné zločiny na starých, ale aj mladých ľuďoch sú bežnou súčasťou večerných správ. Dnes je hádam veľké mesto ( v ponímaní SR) bezpečnejšie, ako malá obec.

2. Pôžičky … kedysi celá tortúra, kým si nešťastný „klient“ vybavil účelovú pôžičku aj s celou plejádou ručiteľov. Bezúčelová, to už bol holý nezmysel. Dnes? Bankové aj nebankové subjekty sa doslova natískajú so svojimi produktmi. Evidentne pochopili, že v dnešnej dobe je najlepší klient – insolventný klient.

3. Mena … kedysi krytá štátnymi rezervami každého suverénneho štátu. Dnes? Žiadna hodnota peňazí … natlačí sa koľko treba, ochranný val sa navýši podľa potreby.

4. Maloobchod … kedysi rady pred každou predajňou, dnes vám mladí predajcovia v supermarketoch doslova skočia do cesty a bezmála vás chytia za rukáv.

5. TV … relaxačné programy tvorili ľudia s patričným vzdelaním, dnes pravý opak: najväčší primitívi na hospodárskom dvore.

Určite by sa dalo pokračovať ďalej. Je zaujímavé sledovať, ako sa tieto zmeny vyvíjajú a rovnako je zaujímavé sledovať, ako to  vnímajú spoluobčania.

Ako to vnímate vy? Vnímate to vôbec? 🙂

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732276x
Priemerná čítanosť článkov: 13076x

Autor blogu

Kategórie