Založ si blog

Peniaze, peníze, money, soldi, das Geld . ..

Peniaze – tento výplod, či produkt vývoja civilizácie ľudstva je v súčastnosti hádam najfrekventovanejšia téme, či používané slovo vo všetkých médiach, inštitúciách. To, že sa s týmto fenoménom dneška stretávam v banke, či supermarkete je samozrejmé a logické. Peniaze sú určite potrebné aj pre posledného  pustovníka, ale aby to bol stred vesmíru a môj, či náš, stredobod záujmu, okolo ktorého sa točí všetko ostatné, to sa mi nezdá.

Druhá stránka tejto súčasnej témy č.1 je komunikácia medzi nami, obyčajnými ľuďmi. Neviem ako často frekventuje táto téma vo vašich rozhovoroch so známymi, kolegami, či v rodine, ale ja sa pohybujem v okruhu ľudí, ktorí túto tému preberú, či preperú veľmi okrajovo a sporadicky. A ak sa niekto témy drží neúnosne dlho (pritom nič tým nevyrieši) dokážem rozhovor nakormidlovať do iných vôd, čo si môj komunikačný partner ani nevšimne 🙂

Peniaze pôvodne vznikli, aby ľuďom pomohli ale celý vývoj speje, aby nás ovládli. Že nás dokonale ovládli budeme môcť konštatovať, keď ovplyvnia väčšiu časť našej mysle. Väčšiu časť tej racionálnej, alebo ovládnu aj tú emotívnu? Je výsostným právom každého z nás, aby si urobil vlastný rebríček hodnôt. V tom rebríčku musia byť aj peniaze, ale určite nie v prvej polovici.

Čo poviete kolegovia?

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Andrej Danko, semafor

Polícia zverejnila po viac ako troch mesiacoch video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732598x
Priemerná čítanosť článkov: 13082x

Autor blogu

Kategórie