Založ si blog

IQ v politique

Len ma tak okrajovo napadlo, nemalo by byť kritériom pre výkon určitej funkcie, výška IQ?

Nechcem touto myšlienkou nikoho diskriminovať, ani dehonestovať, ale je prinajmenšom na zamyslenie, keď na rozhodujúcich postoch pôsobia ľudia, ktorých rozhodnutia sú celoplošné s dosahom na celú spoločnosť a obdobia, ktorých dĺžku nedokáže nikto ani odhadnúť. Mnohé z rozhodnutí dokonca prekračujú hranice našej krajiny.

O diskrimináciu by hádam nešlo, veď predsa keď niekto neurobí vodičák, alebo nezvládne psychotesty na prijímacom pohovore, nemôže sa sťažovať na diskrimináciu. Jednoducho na požadovanú činnosť, alebo povolanie nemá schopnosti … nie predpoklady, ale schopnosti. V súčasnosti je táto problematika zložitejšia  tým, že mnohé subjekty majú vysokoškolské vzdelanie rôznych stupňov a odborností (akurát, tam chýba hádam psychológ).

Myslíte, že zarámovaný vysokoškolský diplom je garantom určitej dosiahnutej úrovne v stupnici inteligencie?

Malo by to tak byť, keby školstvo fungovalo tak ako má a kvalita absolventov všetkých vzdelávacích stupňov by zodpovedala patričnému vzdelaniu.

Vrátim sa k tomu vodičáku.

Keď som mal 15 rokov a chcel som vodičský preukaz na moped, musel som sa prihlásiť do autoškoly. Predtým, mi ale musel dať dobrozdanie lekár – to bol 1.stupeň osvedčenia. V samotnej autoškole hodnotil moje schopnosti inštruktor. Na záver úspešné zvládnutie testov a niejaká jazda medzi kužeľmi za dohľadu príslušníka VB. Takže niekoľkostupňová kontrola môjho myslenia a správania. A to išlo, prosím pekne o riadenie mopeda – výkon stroja bol 1 kôň (… a druhý kôň na tom sedel).

A teraz kontrolná otázka: myslíte, že som vodičský preukaz vo veku 15 rokov zvládol?

Odpoveď: Áno. Dokonca som ho neskôr rozšíril na osobné auto, traktor, nákladné auto, príves, náves … okrem autobusov mám komplet. A v tomto vidím ten problém … že niektorí kormidelníci nie sú kompletní a veru ani kompetentní. A psychológovia to vidia (…aj psychiatri).

Nie som odborník na psychológiu, ale predstavujem si, že nižšie stupne IQ môžeme simulovať na dosiahnutom veku priemerného jedinca. Potvrdzuje mi to bežné sledovanie televíznych správ, keď pri vystupovaní niektorých jedincov by som toto vystupovanie a vyjadrovanie prirovnal k veku 15-17 ročného tínejdžra. Ale sebavedomého, neomylného a tvrdohlavého, ktorý si za svojimi názormi stojí a nemení ich … a keď ich zmení, je to ešte horšie.

Najhoršia kombinácia je jedinec mdlého rozumu, ale o to viac vybaveného neotrasiteľným sebavedomím.

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732269x
Priemerná čítanosť článkov: 13076x

Autor blogu

Kategórie