24h Cyklomaratón – SLOVAKIA RING

4. júla 2015, sandal, Nezaradené

DSC04672-800DSC04677-800DSC04683-800DSC04693-800DSC04704-800DSC04746-800

fotografie(archív autora)

Závodný okruh pri Orechovej Potôni mnohí poznajú z rôznych podujatí, poväčšinou z kategórie motoristických športov. Tento okruh sa každoročne využíva aj na jednu veľmi zaujímavú akciu: Cyklomaratón pre amatérske družstvá aj jednotlivcov. Jazdí sa od 12°° do 12°° následujúceho dňa. Je to síce unikátne podujatie na prehľadnom okruhu, ale čo ma prekvapilo, nezaznamenal som pred samotným pretekom žiadne avízo zo strany médii, žiaden pútač v mojom okolí, či oznámenie v tlačivách, ktorými nás tak hojne zásobujú do schránok. O podujatiach v Bratislave (Národný beh Devín – Bratislava, Silvestrovský beh cez mosty, Bratislavský maratón, …) som informovaný dupľovane vo všetkých médiách včetne TV staníc. Tento informačný deficit môže súvisieť s tým, že podujatie sa nekoná v bratislavskom regióne, alebo malou atraktivitou akcie … ktohovie.

Tento rok som sa bol na Cyklomaratón pozrieť a veru nestačil som vychádzať z úžasu nad výkonmi zúčastnených borcov. Keď som videl aké časy a rýchlosti sa dlhodobo udržiavajú, je úžasné, že niekto dokáže v tele nakumulovať toľko energie. V týmoch si pretekári aj oddýchnu, ale boli aj jednotlivci, ktorých nikto nestriedal —

http://24hod.sportsoft.cz/2015/race/teamresults.aspx?r=25&lng=cz

—- napríklad Dominik MELLEN: sám našlapal za 24hod. 923km, s priemerkou 40,15km/h … to je niečo abnormálne. Ale klobúk dolu pred všetkými borcami. Bolo vidieť veľké úsilie a sabazaprenie, k tomu rozpálený vzduch, fádnosť trate.