Založ si blog

XXII. ZOH v Soči – kde sú amatérski borci ? ??

   ZOH – máme ich predo dvermi. Stačí ich otvoriť a vpustiť namakaných športovcov do svojej bedni. Novodobé OH. Pri ich zrode mal ich krstný otec Pierre de Coubertin víziu a veľké nádeje. Veľa sa zrealizovalo, ale mnohé z toho sa časom pretransformovalo do iných polôh.

   Jedna zo základných myšlienok, podmienok, bola tá, že športovci musia byť amatéri. Začalo to dobre. Skutočne prví borci a dlhé desaťročia aj ďalší, boli na tejto platforme.

Aj keď … ?!?

   My starší si pamätáme, aký bol náš vrcholový pseudoamatérsky športovec. Buď makal za DUKLU /vojenské športové kluby/, alebo za klub pod hlavičkou výrobného podniku. Princíp bol ale rovnaký – borec mohol nepretržite trénovať a závodiť bez akýchkoľvek časových obmedzení. Tí športovci, ktorí boli vedení ako zamestnanci podniku videli z celej fabriky iba výplatné okienko a ešte dostávali bokom, cez rôzne vnútropodnikové fondy. Takže skutočne neprofesionáli? Neviem, ako to riešili za železnou oponou /vlastne pred ňou :-)/, ale určite tam boli rôzne machinácie – sponzori, reklama atď. Takže farizejstvo na oboch stranách.

   V súčasnosti je myšlienka amatérskych športovcov na OH hodne vyblednutá, nepodstatná a nepredstaviteľná. Hádam to prospieva účelu, ak nazývame veci pravým menom a netvrdíme, že vidíme modrú farbu, keď hľadíme do žlto-čierno prúžkovanej. Dnes temer všetko začína a končí peniazmi. Tak prečo nie aj Olympiáda.

Športu zdar a OH zvlášť!

  

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731534x
Priemerná čítanosť článkov: 13063x

Autor blogu

Kategórie