Založ si blog

Drobné podtrhy predajcov potravín

Situácia na trhu (akomkoľvek) nie je jednoduchá. Ponuka presahuje dopyt, kúpna sila obyvateľstva je nízka, obchodníkov veľa. Každý chce byť úspešný a poniektorí neváhajú použiť všetky legálne, pololegálne, ba aj nelegálne, či ilegálne praktiky.
Zopár postrehov z praktík predajcov potravín, ktoré sú v tej legálnej rovine, ale nie vždy ponechávajú predajcu v dobrom svetle v očiach zákazníka:
1. Všimnite si, že pri kúpe napr. citrónov v sieťke, je vždy jeden citrón už na hranici konzumnosti. Má inú pevnosť a farbu. Pokazí sa prvý, takže ak je ešte použiteľný, treba ho zjesť ako prvý. Myslím, že to balia tým spôsobom, že majú vytriedené citróny II.(či III)triedy a do sieťky (1/2 kg) dajú jeden pofidérny a doplnia dobrými.
2. Ak si potrpíte na dátume výroby pozrite sa v regáli na dátumy výrobkov, ktoré sú zaradené vzadu v regáli. V popredí sú výrobky so staršími dátumami.
3. Premiestňovanie potravín. Potraviny, ktoré mali „svoje“ miesto sú z ničoho nič na druhej strane predajne. Dôvod je jednoduchý. Predajca má záujem, aby kupujúci čo najviac lobzoval po predajni – tým sa zvyšuje možnosť ďalších nákupov.
Určite takýchto rafinovaných metód predaja je viac. Ja osobne, pokiaľ je všetko v hraniciach slušnosti a bezpečnosti zdravia, beriem ako určitú hru na schovávačku 🙂
A čo vy vážení? Usledovali ste podobné grify?

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732511x
Priemerná čítanosť článkov: 13081x

Autor blogu

Kategórie