Založ si blog

Semafory

Semafory ich funkcia, ich umiestnenie, ich „čitateľnosť“ … ide o ideálne riešenie, alebo je čo zlepšovať a popremýšľať o vylepšení daného stavu?

Semafory u nás, aj v okolitých krajinách majú rovnakú charakteristiku umiestnenia – sú pred križovatkou. Je to logické, človek potrebuje mať informáciu, kedy môže vojsť do križovatky a je pochopiteľné, že túto informáciu dostáva pred križovatkou.

Ale to umiestnenie … je to najvhodnejšie miesto v celom dostupnom priestore?

Nikdy som nebol mimo Európy, ale všimol som si rôznych filmov a fotografií z USA, že semafory nemajú na začiatku križovatky, ale na druhej strane, v dostatočnej výške a veľkosti, aby boli viditeľné a signál na nich ľahko rozpoznateľný.

                                   Foto: J.Macinsky

 

U nás, pri zastavení na hranici križovatky málokedy rešpektujem priečnu, tučnú, bielu čiaru, ale uprednostňujem miesto, z ktorého mám dobrý výhľad na semafor … pričom sa niekedy aj stáva, že musím vykrúcať krk aj s lebeňou, aby som vôbec videl na zmenu signálov. Zoberme si za príklad semafory pre peších … chodec tiež nemá semafor nad hlavou, ale na protiľahlej strane. Niektoré križovatky, ak sú širšie, alebo je to „na tesno“, sú osadené navyše ďalšou sadou svetiel po stranách, pre autá, ktoré odbočujú do strán.

Situácia na cestách sa stáva postupom času zložitejšou, tak myslím, či by nebolo na čase zmeniť zažitý zvyk a postupne umiestňovať semafory na miesta, kam patria. Tak, ako svojho času došlo k zmene jazdy v ľavej časti vozovky do pravej. Síce táto zmena prišla „z vonku“ a pre celú Európu naraz (okrem výnimiek … poznáme predsa náš dejepis. Ta ne?).

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731532x
Priemerná čítanosť článkov: 13063x

Autor blogu

Kategórie