Založ si blog

Chceme lepšie dôchodky? Treba ísť bývať do Rakúska.

Asi by som na to nikdy neprišiel, nakoľko sa tejto problematike nijak zvlášť nevenujem, ale náhoda chcela, že som sa dozvedel informácie, o ktorých som ani nechyroval a veru ani vo sne by ma nenapadlo, že niečo také je možné a reálne.

Mal som jedného suseda, povedzme Ferka Mrkvičku a toho som už dlhší čas nestretával. Príliš som tomu nevenoval pozornosť, extra kamaráti sme neboli, občas sme si pohovorili o bežných záležitostiach. Až raz som ho stretol v meste, tu v Bratislave. Pokecali sme a pýtam sa ho, reku kam sa podel, či sa presťahoval na vidiek, alebo či čo. No a Jožko mi hovorí, že žiadne či, ani čo, ale že byt predali a bývajú tuto za hranicami v prvej rakúskej dedinke. Okej, viem, že v Bergu, v Kittsee, vo Wolfstahle, či Hainburgu si Slováci stavajú rodinné domčeky. Viem, že ide o našich, lebo tadiaľ často jazdievam na bicykli a pred týmito domami sú autá so slovenskými EČ.

Nuž tak to je. Bývalému susedovi som hodil otázku, či si dom kúpil, alebo postavil podľa svojich predstáv. No a exsused mi vyvrátil obe alternatívy, s tým že predali byt v Bratislave a kúpili iný v Rakúsku. To mi už neštimovalo, tak sa ho pýtam čo s tým získal, okrem toho, že nevie po nemecky ani ceknúť? Začal vymenúvať obrovské výhody bývania v bytovke v rakúskej dedine a jedným dychom popisoval negatíva bývania v Bratislave (rovnako v bytovke na periférii, skoro jak na dedine). Nedávalo to zmysel.

Pustil som to z hlavy, reku každý si najlepšie rozumie sám, mám dosť svojich problémov. Pár týždňov na to sme šli s kolegom na služobnú cestu, do Rakúska, rozprávali sme sa o všeličom a keď sme prechádzali cez konkrétnu obec, hovorím kolegovi o mojom susedkovi, aký je to truhlík, že sa zarýpal do prostredia, ktoré mu je cudzie po všetkých stránkach.

Kolega na mňa tak divno pozrel a všetko mi vysvetlil … hovorí mi, že ak ten človek bude bývať v aktívnom veku v Rakúsku aspoň 5 rokov pred dosiahnutím dôchodkového veku a jeho dôchodok bude nižší, ako rakúsky minimálny – Rakúšania mu tento rozdiel dorovanjú. Dorovnajú mu ho do výšky 850 € !!! To sú grandi. To je veľkorysosť.

 

https://ekonomika.sme.sk/c/7202617/rakusko-slovenskym-dochodcom-prispeje-aby-sa-vyrovnali-domacim.html.

 

Pozeral som na kolegu jak vyoraná myš. Prisámvačku jak taká veľká myš s vypúlenými očami a otvorenou hubou, jak vráta na stodole môjho starého otca. O to viac som začal chápať súvislosti, keď som si uvedomil, že Jožko Mrkvička, môj bývalý susedko nikdy nič poriadne nerobil, prácu si hľadal skôr symbolickú a podľa toho mu môže vyjsť dôchodok tak maximálne do 400€. Takže je čo dorovnávať … holt někdo umí a někdo čumí.

ALE … ešte nie je všetko stratené, do dôchodku mám viac ako 5 rokov, ešte by som mohol ………………….

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731333x
Priemerná čítanosť článkov: 13060x

Autor blogu

Kategórie