Založ si blog

Už ma se. . . te s tým telefonovaním . . . za volantom

Je to už ako mor … rozširuje sa to a je viac a viac postihnutých.

Včera som už načisto vypenil: križovatka do ktorej vošla mladá vodička z hlavnej cesty, pričom samozrejme telefón prilepený na uchu. Kváka a  kváka … zabudne, že je na hlavnej, teda má prednosť … ostáva stáť v križovatke tak, že ju celú zablokuje … rozhliada sa ako vojenský prieskumník … úplne stratila prehľad. Telefón, najdôležitejší „organ“ samozrejme stále na uchu.

O pár kilometrov ďalej … predo mnou auto na rovnej, prázdnej ceste ide sotva 40km/h (mesto) a podľa kľukatej jazdy niečo nie je v poriadku … predbieham a pritom si všimnem, že vodič (cca 50rokov) je zabratý do ťažkého telefonického rozhovoru …telefón  v ľavej ruke … v hube cigaretu. Ani si nevšimol, že bol predbehnutý … asi po 500 metroch prechádzam do ľavého pruhu, chcem prejsť koľajisko a pokým čakám, kým prejde električka, vidím, ako sa na mňa zo zadu valí telefonujúci šofér … v pravom pruhu je iné auto … telefonista ma minie v poslednej chvíli … pritom to bolo veľké SUV … poty mi stekajú až dolu riťou.

Telefonovanie za volantom je zakázané (okrem HF, samozrejme) … vieme to všetci, včetne previnilcov. Pokuta za tento priestupok je v súčasnosti 50€.

Ako to sledujem, tak tento priestupok je jeden z najrozšírenejších a je o to nebezpečnejší, že sa ho dopúšťajú vo väčšej miere mladí vodiči, bez  praxe vo vedení vozidla. Fajn, takže ak sankcie sú neúčinné, treba zefektívniť.Pritvrdiť.

Prvý krok, je zvýšenie sadzby a išiel by som až do čiastky cca200€ a druhý krok je zameranie sa na tento priestupok. Môže mi niekto oponovať, že priestupok je ťažko dokázateľný (ak je porušenie § nedokazateľné, mali by ho zrušiť) ale s tým sa nedá súhlasiť. Stačí jeden dopravák v civile na inkriminovanom mieste – vidí telefonistu, dáva signál kolegom v uniforme, tí si vinníka odchytia. Ten, pokiaľ už netelefonuje, tak sa vydáva za hudobníka (on muzikant). V takomto prípade by šofér bol povinný poskytnúť informácie z telefónu … ukázať policajtom históriu hovorov. Samozrejme môže poprieť, že telefón vôbec vlastní, ale pokiaľ telefonoval pred pár sekundami, telefónik bude určite niekde poruke. Situáciu by ešte zjednodušil príslušník v civile s fotoaparátom … cvak-cvak a šofino môže tiež zacvakať.

Pri takto telefonujúcich vodičoch mi je jasné, že už nestíhajú vyhadzovať smerovky, sledovať premávku, rozmýšľať nad danou situáciou a nie to ešte predvídať, čo môže nastať. O vodičoch, ktorí za jazdy sms-kujú, či pracujú s tabletom sa ani nebavme.

Nikdy som nebol zástancom platenie pokút, ale tento nešvar sa dotýka všetkých nás. Ohrozuje nás. Skôr pochopím, ak niekto omylom nedá prednosť, či špatne vykoná niejaký manéver, alebo nesprávne vyhodnotí danú situáciu … sme ľudia, mýlime sa. Ale toto telefonovanie je vedomé porušenie.

Prajem pekný deň a želám nám všetkým, aby sme sa z každej cesty vrátili živý, zdravý a celý.

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732297x
Priemerná čítanosť článkov: 13077x

Autor blogu

Kategórie