Založ si blog

Lacnejší benzín = viac plnky na ceste

Lacnejší benzín – kto by to neprijal, kto by odmietal? V skrátenej forme možno povedať, že by to malo priniesť len samé pozitíva (okrem EKO hľadiska samozrejme). Ale je to skutočne tak?

Jedno z pozitív by určite mala byť reflexia vo forme nižšej ceny tovaru a služieb, no chápem, že sme ešte len na začiatku 21.storočia n.l., takže až takú flexibilitu od našich prepravcov, dopravcov a výpravcov nemôžme vyžadovať. Pravdou ostáva, že rovnako rýchlo obchodníci a prepravcovia  nereagujú pri raste cien PH (pohonné hmoty), ale dodatočná kompenzácia zohľadní aj oneskorenú korekciu. Čiže toto aktuálne pozitívum si vlastne môžeme strč. … zo zoznamu vyškrtnúť, nakoľko vôbec neexistuje. Že som Vás s tým vôbec zaťažoval 🙂 .

Ďalšia z výhod tohto trendu je už rukolapnejšia – bežný človek si za rovnaký peniaz natiahne do auta viac PH, tak nadobúda dojem, že jeho kvalita života sa zas o niečo zvýšila (obrazne povedané asi o 0,001mm – aj to sa bojím, že som prepískol). Tým, že mám viac benzínu, môžem viac jazdiť – to je rovnica bez neznámej. ALE … keď takto rozmýšľajú viacerí, rádovo môžme hovoriť o tisícoch a títo viacerí sú nakumulovaní v určitých prehustených aglomeráciách, zrazu sa nám z pocitu vyššiej kvality života stáva frustrované postávanie v kolónach, v lepšom prípade poskoky v spomenutej kolóne … a ideme z kolóny do kolóny, však sme taká kolónia, nie? Aj keď po čase môžu PH zdražieť, takto navnadený šofér už v aute ostáva – nedostanete ho odtiaľ ani heverom.

Som z Bratislavy, bývam tu, aj pracujem, takže hovorím len o tomto mestečku. Do roboty chodím roky (vlastne jazdím) ráno v čase 6:00 – 6:30 a v tomto čase, ba dokonca do 7:00 nebola nikdy cesta, ktorú používam (príjazd z Pezinka) preplnená autami. Dnes je to ale úplne iný level – pred pol siedmou je už cesta na kompletku zablokovaná a auta sa posúvajú minimálnou rýchlosťou – Bentley vedľa Felicie, vsjo rovno. Síce v tom Bentey je určite väčší salám, ale nie je nič tak traumatizujúce, ako sedieť v kvalitnom, silnom aute a stáť na mieste. Kolegovia dochádzajúci z dedín od Modry, Budmeríc rozprávajú neskutočné hororové príbehy o zápchach až z Pezinka … po takomto hrôzostrašnom brífingu sa roztrasené osadenstvo rozchádza na svoje pracoviská a veru do svačiny niet o čom – priam hmatateľne cítite to napätie v lufte. Hrozné pomyslieť.

Neustále, čo existujem, čo vnímam, mnohí horekujú, ako dostihnúť „západ“. Nuž my sme ho už v niektorých sférach dostihli, ba dokonca máme našliapnuté na predstihnutie. Nerobme to, aspoň nie bezhlavo – novodobý dejepis nám našepkáva … len treba vedieť počúvať.

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731578x
Priemerná čítanosť článkov: 13064x

Autor blogu

Kategórie