Založ si blog

Koniec 1, 5metrovému kompromisu?

Legálne parkovanie na chodníku je u nás povolené relatívne krátko, ale aj za tak krátky čas je znať, že zákon je nedokonalý a povrchný. Od samotného počiatku platnosti zákona sú protesty a výhrady občanov … ide o peších užívateľov chodníka. Ani sa im nedivím, nakoľko mnoho šoférov zaparkuje auto bez rozumu a bez citu. Potom niet divu, že hlasy nespokojných vyústili do návrhu kategorického riešenia –

http://hn.hnonline.sk/slovensko-119/chysta-sa-navrh-roka-zakaz-parkovania-na-chodnikoch-706705

Chybou v zákone je, že predmetné parkovanie rieši celoplošne, len s podmienkou, aby bol zachovaný voľný priestor 1,5m. Tu sa stala chyba … nie každý chodník je vhodný na takéto parkovanie. V určitých lokalitách nemusí byť 1,5m postačujúcich, v iných nie je chodník dimenzovaný na takúto záťaž … a existujú určite aj lokality s inými pádnymi argumentami.

Čo je ale najväčší problém spoločného užívania chodníka je arogancia vodičov, respektíve parkovačov (tým nemyslím pojedačov párkov 🙂 ). Tí arogantnejší dokážu zabrať celý chodník a tí menej arogantní nerešpektujú povolený limit. V týchto prípadoch nepochopím benevolenciu mestskej polície, veď nasadenú papuču vidím hodne sporadicky (odťah v takýchto situáciách je zbytočné pálenie nafty), takže mesto prichádza o značnú časť príjmu. Myslím, že každá obec si musí určiť miesta, kde je možné využiť daný spôsob parkovania a hlavne treba na daný chodník zakresliť, kde zákonná hranica existuje.DSC06127-800DSC06126-800                                                                    foto je z archívu autora blogu

 

Autá niekde parkovať musia a je to len v nás, ako sa k tomu postavíme – chodci, vodiči, samospráva. Akýkoľvek dobrý zákon je nanič, ak nie je dodržiavaný, kontrolovaný a sankcionovaný.

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732295x
Priemerná čítanosť článkov: 13077x

Autor blogu

Kategórie