Založ si blog

Chlapi okolo 50-tky . . . bacha na zubatú

Neviem, čím to je, ale mám dojem, že vek okolo päťdesiat (plus mínus päť rokov) je pre chlapa kritický. V individuálnych prípadoch až životu nebezpečný. Niečo sa v tejto životnej etape deje. Uvedomil som si to keď zomreli moji dvaja spolužiaci nedožijúc sa ani spomenutej hranice. Jednému skolabovalo srdce, pričom o tomto riziku vedel. Bol pod lekárskym dohľadom, ale podceňoval dôležitosť liečby a lieky mnohokrát nevzal, alebo vzal neskôr. Príčinu skonu druhého spolužiaka nepoznám, ale tento môj školský kamarát bol vždy ľahtikár, flink a salámista. Môj tatko ho výstižne nazval – Samorost. Takže tiež predpokladám, že došlo k zanedbaniu triviálnych liečebných návykov predpísaných lekárom – ale môžbyť sa mýlim.

Nie som lekár, neviem presne ako naše telo funguje, akú údržbu vyžaduje, aké palivo je najvhodnejšie, akými adítivami vylepšiť skladbu stravovania. Keď sa niečo pokazí, neviem ako pokazenú časť opraviť, plne ju sfunkčniť. Táto nevedomosť mi ale nebráni, aby som si sám choroby diagnostikoval, nasadzoval vlastnú liečbu, opravoval porušené diely. Niekedy sa zadarí, inokedy je výsledok na zaplakanie – bolesť je väčšia, pokazená súčiastka je ešte pokazenejšie 🙁 . Auto si tiež opravujem systémom pokus/omyl a hoc je tiež mnohokrát výsledok na zaplakanie, nakoniec sa práca podarí – vždy, všetko dotiahnem do konca.

Ale vráťme sa k tej magickej päťdesiatke. Môj názor je, že približne v tomto veku dochádza k určitým fyziologickým a psychologickým zmenám. To by nebolo na závadu. Na závadu je, že si to niektorí jedinci neuvedomia, alebo aj keď áno, tak majú snahu za každú cenu podávať výkony, ako pred 20 rokmi. Muži aj ženy … ALE … tu si myslím práve dochádza k určitým rozdielom. Neviem, či chlapi sú ješitnejší, ako ženy, ale taká ta „dôležitosť“ je u nás väčšia, ako u žien – a tá nepustí. Jednoducho sme majstri sveta a nepriznáme si iný stav. To je zrejme z tej psychickej stránky. Čo sa týka fyzickej, tak je všeobecne známe, že ženské telo je odolnejšie a je aj lepšie nastavené a zoštelované (dokonca  má aj krajší obal). Ženy majú v sebe dokonca zabudované výstražné čidlo, červenú kontrolku (pud sabazáchovy), čo my nemáme, alebo ho máme, ale nedali nám k nemu manuál.

V mnohých prípadoch sú zdravotné problémy v abrahámovinách dôsledkom životosprávy z rokov predchádzajúcich. V takom prípade s tým už nič nenarobíme, ale ak tento blog čítajú mladší, tak je to pre nich poučenie, ako tento stav predísť, zmierniť, alebo sa naň pripraviť – ale povedzte akčnému tridsiatnikovi, aby neskákal na gume z mosta 🙂 . Na druhej strane treba život žiť, všakáno, tak si vyberte.

Každý máme svoje limity, ale to neznamená, aby sme išli až po ne … treba si zachovať koridor na dojazd pred mantinelom, aby som na tom mantineli neostal rozplesknutý jak kus bravčového.

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731545x
Priemerná čítanosť článkov: 13063x

Autor blogu

Kategórie