Založ si blog

Bratislava – piate najbohatšie mesto Európy

Ekonomickú vedu, jej nástroje, smerovanie a možnosť „ohnúť“ ktorýkoľvek zákon, či ukazovateľ, som vždy vnímal, ako ľahšiu dámu (spolu s právom, sociológiou a pod.) medzi ostatnými vedami. Som technik – ja si nemôžem fizykálne zákony prispôsobiť, musím ich pochopiť.

Ale to, že moje mesto predstihlo v HDP/na jdného obyvateľa/ takých borcov ako Viedeň, či Prahu, to mi bude ešte chvíľu trvať, kým to spracujem. Rozumiem číslam, viem čo je HDP, chápem, že Bratislava je v počte obyvateľstva jedno z najmenších hlavných miest Evrópy. Na tomto príklade je práve dobre znať, aké absurdity vznikajú, keď sa dajú do pomeru dve extrémne veličiny – koncentrácia podnikateľských aktivít a počet obyvateľstva. Ďalší extrém je ten, že Slovensko ako celok, je na konci uvedeného rebríčku 🙁 .

A čo to znamená pre bežného obyvateľa Bratislavy? Táto otázka vôbec nie je jednoduchá a najlepšie ju vie zodpovedať iba mimobratislavský občan z odľahlého regiónu pracujúci v Bratislave, alebo opačne. Ale tí, ktorý boli v BA veľmi dávno, alebo vôbec, nemyslite si, že sú tu chodníky dláždené zlatom a život „v peŕíčku“. Všetko má PRE  a  PROTI. Všakáno ?!?

Prajem všetkým príjemný deň … vo všetkých regiónoch Slovenska.

 

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 732293x
Priemerná čítanosť článkov: 13077x

Autor blogu

Kategórie