Založ si blog

Zbojníctvo v bankovníctve

   Bankovníctvo v dnešnej podobe a forme je veľkou pomocou pre nás, bežných občanov, pre podnikateľské subjekty, pre štátny rezort, proste pre všetkých. Ale najväčšou pomocou je pre samotné banky a ich majiteľov. Je to pre nich obrovský tok finančných prostriedkov, pričom smotana tečie len jedným smerom … do útrob bánk.

   Nie som podnikateľský subjekt a ani v zamestnaní nepracujem s financiami. Mám len jeden účet – bežný, debetný. To stačí, aby som poukázal na gigantický nepomer v úrokových mierach pre dva zúčastnené subjekty BANKA versus ja.

   Musím uviesť, že účet v mojej banke prečerpám málokedy … cca raz za 5 rokov a to o niekoľko málo €. Ale nedá mi neuviesť následovné úrokové miery (ÚM) mojej nemenovanej finančnej inštitúcii:

Kreditná ……….. 0,01% – úročí kreditný zostatok na účte

Debetná ………..18,9 % – úročí výšku povoleného kontokorentného rámca

Trestná  …………23,9 %

   Trestná ÚM ma priveľa nezaujíma, lebo sa príliš nelíši od debetnej, to za 1. a za 2. dúfam, že túto „lukratívnu“ službu nikdy nevyužijem. Zamerajme sa len na kreditnú a debetnú. Obe úročia rovnakú službu – poskytnutie, zapožičanie finančných prostriedkov na neurčitý čas. Takže služba je rovnaká, subjekty sú rovnaké, len nastáva opačné garde: ak poukážem banke financie ja, úročí mi ich 0,01%, pri rovnakej službe zo strany banky to je 18,9%. Takže ak budem mať 500€ na účte po celý rok, získam úrokom 0,05€ slovom päť eurocentov, ale ak budem mať prečerpaných 500€, tak si banka pripíše z môjho účtu 94,50€.

   Ak dáme tieto ÚM do akéhosi pomeru, tak banka získava 1890 násobne viac, ako ja, za rovnakú službu … a to sme už inde, všakáno :-). Chápem, banky sú veľké inštitúcie, pracuje tam mnoho odborníkov, majú zložitú infraštruktúru, celosvetové zastúpenie, ale 1890 násobný nepomer? Veď to je číslo, ako letopočet.

   Keby sa dnes narodil Juraj Jánošík, určite by nešiel študovať za farára (aj keď …), ale za ekonóma, obor bankovníctvo. Za takéto zbojstvo by sa mu ani za chrbtom nehompáľal ten nešťastný hák.

Ťažký kolaps zipsu

13.01.2024

Zdravím všetkých zazipsovaných, odzipsovaných, ba aj nezipsovaných. Skolaboval vám niekedy zips? Určite áno. Niekedy obľúbený kus odevu, obuvi musíme vyhodiť kvôli pokazenému zipsu, lebo zips je mnohokrát ten najslabší článok, tzv. kurvítko, ako som o tom písal onehdá (sandal.blog.pravda.sk/2017/01/06/kurvitko). Pamätám sa, ako mi skolaboval zips na perovej vetrovke. [...]

Bobor je lotor

28.12.2023

Už si to celkom dobre nepamätám, takže buď som pred päťdesiatimi rokmi chýbal na hodine prírodopisu, alebo som nedával pozor, ale akosi si nepamätám, že by sa v tej dobe (70-te roky m.s.) spomínal výskyt bobra v našich končinách. V končinách, kde som vyrastal sa teda bobor nevyskytoval určite … to viem naisto, lebo som v tých končinách bol. A nebol som tam len ja, [...]

Ojazdené vozidlá

21.08.2022

V nedávnej dobe som sa vyskytol v situácii, že mi doslúžilo staré auto a bolo treba kúpiť niečo novšie, zdatnejšie. Hneď som mal nacielené na auto z druhej ruky, ako sa hovorí jazdeným autám. Pri takejto voľbe je potrebné byť v strehu, aby jazdenka nebola predražená a aby technický stav zodpovedal cene. V prvom rade som sa začal obzerať vo svojom okolí, či niekto zo [...]

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaň nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

sandal

Neberme život príliš vážne ... aj tak z neho nik nevyviazne živý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 731533x
Priemerná čítanosť článkov: 13063x

Autor blogu

Kategórie